En av vår tids mest ansvarsfulla uppgifter är att ta tillvara de resurser i form av jord, vind och vatten som finns på jorden för att ur dem skapa ren energi. ENERCON har genom sin vindkraftteknologi antagit utmaningen att bidra till en bättre framtid. Innovation, kvalitet och säkerhet har starkt bidragit till våra framgångar och vi är idag ett av de ledande vindkraftföretagen i världen.

Motiverad personal och kunder har bidragit till ENERCONs globala framgång med produktionsanläggningar på tre kontinenter och marknadsrepresentation i 46 länder. ENERCON är ett familjeföretag som idag ägs av en stiftelse. Huvudkontoret ligger i Aurich i Nordvästra Tyskland, staden där uppfinnaren Alois Wobben grundande företaget 1984. Vårt nordiska huvudkontor ligger i Malmö. För mer information om ENERCON läs på www.enercon.de/en-en/

 

TJÄNSTEN ÄR TILLSATT

 

 

Ekonomiadministratör till ENERCON i Malmö

 

Har du erfarenhet av att jobba med leverantörsreskontra och grundförståelse för ekonomi och bokföring? Vill du vara en del av en framgångsrik, stabil och internationell koncern i en spännande framtidsbransch? Då har vi möjligheten för dig!

Som en kollega på Accounts Payable-avdelningen är du med och hanterar ENERCONs leverantörsreskontra för flera bolag i Sverige, Norge och Finland. Du kommer att ingå i ett team med 2 andra kollegor med liknande arbetsuppgifter.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter 

  • Skanna, verifiera, skicka för godkännande och bokföra leverantörsfakturor
  • Säkerställa att fakturorna hanteras korrekt både ur ett redovisningsperspektiv och från ett moms/skatte-perspektiv
  • Hantera utläggs- och kreditkortsredovisning
  • Vara delaktig i att dokumentera alla processer samt hålla dokumentationen uppdaterad, vilket är extra aktuellt efter en större uppdatering av affärssystemet nyligen
  • Bidra med att effektivisera arbetet i teamet
  • Delta i löpande förbättringsarbete

 

Kvalifikationer

  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet från arbetslivet
  • Minst 3 års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra, gärna från ett internationellt bolag/shared service centrer
  • Grundläggande kunskaper i bokföring
  • Erfarenhet av arbete i SAP är starkt meriterande
  • Goda kunskaper i Office-paketet och i synnerhet Excel
  • Goda kunskaper i svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt

Vem är du

För att trivas hos ENERCON bör du vara driven, prestigelös och lösningsfokuserad. Du är hjälpsam och trivs med att jobba i team, men du sköter vissa uppgifter på egen hand lika väl. Tjänsten förutsätter att du är utåtriktad, service-minded och flexibel då du kommer att ha många kontaktytor i en mångfacetterad roll. Du är noggrann, organiserad och bidrar med härlig energi.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast möjligt och placering i Malmö.

Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen att skicka in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, 0709-605372.

 

 

Välkommen med din ansökan!