Compleo CS Nordic AB är ett hållbarhetsbolag och ett av dem ledande företagen inom eMobilitet i Europa, med sin grund i Tyskland. Företaget erbjuder både hårdvara samt mjukvara och alla produkter är egenutvecklade. År 2020 blev Compleo noterat på Frankfurtbörsen, omsättning 2022 var 1100 mkr. Företaget växer hela tiden och finns nu i flera europeiska länder med cirka 650 anställda. Under 2021 stärkte Compleo sin position genom förvärvet av Wallbe och Innogy. Det har gett företaget en större kunskapsbank och erfarenheter som kommer göra oss till ett starkt team som är redo för framtiden. I Sverige har företaget kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.compleocs.se

 

 

Software & Supportansvarig till framgångsrika Compleo CS Nordic – Malmö

 

Vill du vara med och forma din egna arbetsroll? Har du god teknikförståelse inom IT/mjukvara? Gillar du kundkontakt och att lösa problem? Har du dessutom en pedagogisk ådra och gillar att tala inför människor? Då är detta din nya utmaning!

Som Software & Supportansvarig arbetar du med Customer Success-funktionen på ett mycket snabbt växande bolag inom eMobilitet? Du får en bred och spännande roll där du är med i uppbyggandet av en ny funktion i en riktig framtidsbransch.

 

Rollbeskrivning:

Du ger kunderna support och utbildning på mjukvaran i laddstationer och laddutrustning levererat av Compleo. Du arbetar i B2B-segmentet och kunderna består av storkunder (E.on mfl). Supporten ges både via mail och telefon men även ute på deras anläggningar. Du kommer få vara med och bygga upp en plattform för utbildning, bestående av informationsmaterial och utbildningar kring produkterna/servicelösningarna, där du senare kommer hålla utbildningar både internt och externt. Du är ensam i denna nya roll på företaget och du kommer ha stor möjlighet att påverka rollen i en mycket snabbrörlig och framgångsrik organisation.

Compleo har en egenutvecklad mjukvara/plattform för sina produkter (laddstationer, betalstationer) och det är denna mjukvara du kommer att arbeta med.


Resor förekommer regionalt i Malmö-Köpenhamnsområdet.

 

Din profil:

Du har sannolikt erfarenhet inom IT-support / mjukvaru-support och du har god allmän teknikförståelse inom IT (mjukvara/plattformar/system). Du är van vid att hantera kunder och supportärenden och har det tålamod som krävs för att hjälpa kunden på bästa vis. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba med utbildning och är pedagogiskt lagd. Du är självständig, analytisk och noggrann. Du arbetar systematisk och pedagogisk vilket krävs för att vara med och bygga upp en plattform för information och utbildning.

 

Om tjänsten:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast möjligt.

 

I denna rekrytering samarbetar Compleo med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Kristian Berglund på 0709-605372.

 

 

Välkommen med din ansökan!