Ekonom på halvtid till trevligt företag utanför Helsingborg

 
Till ett trevligt mindre företag, ca 10 min nordost om Helsingborg, söker vi nu en ekonom på halvtid. Företaget jobbar med produkter inom värme och har funnits i Sverige i mer än 30 år.

Då företagets nuvarande ekonom går i pension söker vi nu hennes efterträdare. Har du erfarenhet inom ekonomi och även gillar att jobba med övrig administration och kundkontakter då är detta rollen för dig!

I dina arbetsuppgifter ingår bl.a.:

  • Löpande bokföring
  • Fakturering, kundbetalningar och betalningspåminnelser
  • Månads- och årsbokslut
  • Skattedeklaration
  • Import / exporthandlingar
  • Övrig administration

Du är gymnasieekonom eller motsvarande, har några års erfarenhet av redovisning och gillar en bred roll med omväxlande arbetsuppgifter. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Goda färdigheter i MS-Office. Erfarenhet av Visma är meriterande.

Som person är du strukturerad och noggrann med god kommunikationsförmåga.  Du är van att jobba självständigt men är samtidigt en lagspelare. Du är initiativrik och flexibel och tycker om nya arbetsuppgifter. Du är prestigelös och serviceinriktad.

Tjänsten börjar som en uthyrning med goda möjligheter till en tillsvidareanställning. Tjänsten är på halvtid med flexibla arbetstider.

Vi rekryterar löpande och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733 763 988.

Välkommen med din ansökan!