Standby Workteam är ett erfaret rekryteringsföretag specialiserat på rekrytering, uthyrning och search med gedigen kunskap inom teknik, logistik, sälj, ekonomi och office. Vi är ett mindre familjeföretag som varit verksamma i Skåne sedan 1992 – detta gör oss till en av regionens mest erfarna aktörer. Vi har en tydlig regional förankring med all verksamhet i Malmö och med stort kunnande i regionens näringsliv och arbetsmarknad. Vi arbetar endast med rekrytering, uthyrning och search och framförallt med tjänstemän. Vi är 5 medarbetare på kontoret vid Gustav Adolfs torg i Malmö.

 

Assistent till rekryteringsföretag – deltid ca 50% – Malmö

 

Har du en livssituation där arbete på ca halvtid passar dig? Vill du bli en i vårt erfarna gäng? Då ska du höra av dig! Du behöver inte erfarenhet av rekrytering eller av vår bransch. Du kan vara snickare eller barnmorska eller brandman – det viktigaste är att du har lätt för att skriva och uttrycker dig väl i skrift och att du är flink med tangentbordet och framförallt att du vill arbeta deltid.

Du blir del i ett starkt litet team med en stabil position på den skånska marknaden. Vi har varit med sedan branschen startades och vi brukar säga att vi förmodligen är det mest erfarna rekryteringsteamet i Skåne. Du får en kul och varierande deltidstjänst i ett litet Malmöbaserat bolag!

 

Rollen

Du ingår i rekryteringsteamet där du stödjer rekryteringskonsulterna med annonsskrivning och administration

 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

  • Skapa annonser. Du har ett material som du utgår ifrån (kravspecifikation mm) och du skapar en annons mha detta. Du arbetar fram tilltalande/marknadsförande text och rubriker och säkerställer att annonsen reflekterar kravspecifikationen. Du kommer få stöd och tid på dig att lära dig detta och det finns mallar att utgå från.
  • Publicera annonser i våra olika kanaler samt administrera/bevaka dessa genom annonseringen. Sprida annonser i sociala medier. Viss bildbearbetning ingår.
  • Administrera och bevaka sökinsatser i databaser och på sociala media
  • Administrativt och allmänt stöd genom rekryteringsprocessen

  • Sekundär uppgift: söka potentiella kandidater i externa och interna databaser, inkl. sociala medier.
  • Sekundär uppgift (sällanuppgift): följa med rekryteraren vid kundbesök och uppstartsmöte med kund för att stödja i informationsinhämtandet

 

 

Vi söker dig som

* Vill arbeta deltid och tycker att arbetsuppgifterna och vårt team är rätt för dig!

* Du har lätt för att skriva och formulerar dig väl i skrift där du på ett tilltalande sätt kan förmedla varför en sökande ska söka ett jobb. Du gillar att kommunicera (i skrift) med sökande och kandidater.

* Du kommer ha ett visst administrativt ansvar i våra databaser och vårt affärssystem så ett strukturerat arbetssätt och en administrativ ådra behövs.

 

Vi erbjuder

* Ett roligt och intressant deltidsarbete på ett erfaret litet Malmöbolag

* Arbetstid ca 50%

* Möjlighet att delvis jobba hemifrån.

* Kontor centralt i Malmö med bilparkering

 

Ansökan

Vi rekryterar löpande och du är välkommen att skicka din ansökan så snart som möjligt. För mer info kontakta gärna Johan Dahlin, tel 0708 77 28 61